meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Ensam är stark...

Kategori: EgoBoost

Ensam är inte alltid stark... Men det finns något speciellt i känslan av att faktiskt klara av saker själv, och att inte vara beroende av någon. Helgen som var bockade jag av ett litet moment i vardagslivet som ensamstående, boendes i hus. Jag klippte gräsmattan själv! Å så litet steg, men så stort... Känslan av "fixar jag verkligen ett hus själv" kryper ju fram ibland och självförtroendet sjunker en smula. Men det stiger snabbt när jag upptäcker att "JA, det gör jag!" Tillsammans med lite hjälp av goda vänner och min familj är jag stark! :) Och min lilla Groda gör mig ännu starkare och ger mig verkligen nåt att kämpa för!

Jag har inga planer att vara ensam för evigt, men jag måste bli trygg i mig själv innan jag kan bli trygg med någon annan... OCH jag känner att jag är en bra bit på väg!

Ny kategori "EgoBoost". Unna dig nu syster! :)



/Lotta

Kommentarer

  • Maria Andersson säger:

    Klart du gör, klarar av och kan, syster!

    2013-05-17 | 13:34:03

Kommentera inlägget här: