meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Fenomenet Fredagsmys...

Kategori: Vardagslyx

Ok erkänner..! Alla anledningar till att fira något, är bra anledningar enligt mig. Allt från "Nallens dag" till "Julafton"... Behöver inte vara något over the top, utan bara något litet extra som bryter vardagen.

Ordet FredagsMys är därför ett nytt och välkommet inslag i min ordlista! En dag varje vecka, som dessutom är en vardag där man kan unna sig lite extra! Snacka om VardagsLyx! Frågar man barnen är FredagsMys ofta förknippat med nåt gott att äta eller kanske att de får titta på film, vara vakna lite längre och kanske till och med somna på soffan! För mig betyder det att för en stund lägga måsten åt sidan, försöka varva ner och välkomna helgen. Njuta av det och de jag tycker om... Umgås med andra eller bara med mig själv!

Igår hade jag och min LillGroda FredagsMys ute på ön... Vi hade en mysig kväll i solen, grillen var tänd och vi bara va', perfekt!

Ny kategori "VardagsLyx"!
Eller vad säger du syster?

/Lotta

Kommentarer

  • Maria säger:

    Fredagsmys som vardagslyx, absolut! Även om jag ofta har fredagsmys andra dagar i veckan!

    2013-05-11 | 20:04:00

Kommentera inlägget här: