meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Odlarglädje

Kategori: Hem och trädgård

I helgen körde jag och min Håkan ut pappa i skogen.
 
Tanken var att hinna plantera två äppelträd och en rosbuske han fått i present av grannarna på landet. Och nu, tillbaka i stan, kan jag konstatera att vi hann inte bara det, utan även städa upp, planera om, gräva till och ställa i ordning hela trädgårdslandet!!!
 
Det är lagt på samma plats som det tidigare har funnits ett trädgårdsland, och lat som jag ju är så har jag med några års mellanrum lagt tidningspapper mitt på det höga gräset, blött ned det och lagt svart täckduk över. Sedan har det bara varit att ställa pallkragar, jordsäckar och krukor på det. I år är första året med en plätt öppen jord för potatis och det är fin ogräsfri matjord där nu!
 
Vi är ju inte där så ofta som man kan önska, så det gäller att be till vädergudarna att de förser odlingarna med både sol och vatten i lämpliga mängder. Men det som tar sig tar sig är inställningen som gäller!
 
I alla fall: Jag är sååå nöjd med helgens dagsverke och mår gott efter två dagars luft, sol och skit under naglarna!
 
/Maria
 
 

Kommentarer

  • Syster Lotta säger:

    Men vad snyggt det blev, ska bli spännande att se resultatet! ;)

    2013-05-12 | 18:55:10

Kommentera inlägget här: