meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Ett inlägg, flera syften.

Kategori: EgoBoost

Igår hörde jag mina kollegor prata om nackont och ryggont. Plötsligt hör jag hur en säger "Titta på Maria, hon har bra hållning!" Just då halvsatt jag i och för sig som om jag vore utspilld vid mitt bord, men gissa om man blir glad av en sådan komplimang! 
 
Syfte ett med detta inlägg är alltså att berätta hur glad man blir av att få höra en komplimang, så sprid positiva saker du ser hos andra! Helst så att de hör..!
 
Syfte två är en uppmaning att ta åt dig av komplimanger, bli glad och avfärda dem inte som inte så mycket värda. Vet du med dig att du kan vara ledsen i perioder kan du till och med skriva ned dem och spara.
 
Syfte tre med inlägget är en uppmaning att helt enkelt tänka på hållningen. På dansen pratar vi om gladpunkten, den punkt på bröstet där ett halvlångt halssmycke hamnar. Lyfter man den punkten så högt upp som möjligt får ryggen rätt böjning, svanken hamnar rätt, axlarna faller nedåt/bakåt och du ser gladare och mer självsäker ut. Snacka om Quick Fix...!
 
(Bilden har jag lånat från någon sida vid ett tidigare tillfälle och minns inte vilken tyvärr.)
/Maria
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: