meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Att resa med barn...

Kategori: Familj

Snart åker vi mot Huvudstaden! Va helt golvad i går kväll så flängt runt denna morgon och packat och plockat. Att va borta två nätter är ingenting, men med en liten 4 åring lite mer trixigt. Tåget tar ca 3 timmar och sen ett hotellrum utan alla leksaker så jag har packat hans lilla ryggsäck med diverse nödlösningar baserade på tidigare erfarenheter. :)


Dessa små lego byggsatser fyndade jag för flera månader sedan när Maxi hade 25% på allt lego. Perfekt tidsfördriv och tar ingen plats i väskan! Kommer nog komma väl till hands på julbordet med!



Lite fika, pennor/block, lego och så har tomten varit lite tidig med Turtles gubben... Veeeet! :) Men han leker så otroligt bra nu, Turtles är nya idolen och det var rätt länge sedan han fick nåt lite större nu.
 

Väskan i väskan. Har mängder av dessa, men det är ju såå praktiskt att bara flytta det viktigaste mellan väskorna. Alltid med mig: Treo (har på tok för ofta huvudvärk), Armens hudsalva (eller motsvarande), våtservetter, handkräm, nagelkräm och en bläckpenna! 

Trevlig helg alla, ses snart kära syster !
/Lotta

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Hehehe underbart förberedd!
    Kommer ihåg när de va så här jag behövde förbereda mig :) Nu är de bara att fråga om de har sina hörlurar med sig, lite lugnare att resa med barn när de är stora =)

    2014-12-09 | 07:05:40
    Bloggadress: http://lifetale.blogg.se
  • Robex Lundgren säger:

    mysigt

    2014-12-17 | 19:49:33
    Bloggadress: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: