meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Luciafirande och utegångsförbud...

Kategori: Högtider

Nån mer än jag som märkt att det blåst otroligt mycket den sista tiden!?! Igår ringde till och med chefen och sa att vi inte skulle gå ut för serviceförvaltningen kunde inte garantera säkerheten på gårdarna. Bra att de agerar före nåt händer, enligt mig. 

Men vi visste att vi levde efter en hel dag inomhus...!!! Mycket julpyssel och genrep inför Lucia blev det. Ikväll kör vi, då är det luciatåg på mitt jobb. Och igår morse var det på Lucas förskola. Jag var sådär fånigt stolt så huden knottrade sig! Han både stod kvar i tåget och sjöng nästan hela tiden och inte på det där lite nervöst och flamsiga sättet som det lätt kan bli...


När det gäller att komma i julstämning har jag verkligen världens bästa jobb! :)

/Lotta

Kommentarer

  • Sofi säger:

    Hej, trillade in här efter en kommentar på min blogg. Och jag måste bara säga; Vilken fin blogg ni har, och vilka fantastiskt fina bilder.. Kommer absolut följa er.

    mvh Sofi

    2014-12-11 | 09:05:55
    Bloggadress: http://sofihansson.wordpress.com
  • Susanna säger:

    Ja jäklar vad det har blåst haha, blev chockad när jag klev ut igår (även om jag inte tror att det blåser som mest här men det kom väl en vindpust precis då)!
    Vad gulligt med luciatåg :D

    2014-12-11 | 11:31:32
    Bloggadress: http://suslife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: