meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Alla har 7 minuter!

Kategori: Hälsa

Jag har hittat vad jag tänker försöka få in som en rutin i mitt liv. För ett tag sen gick det ett rykte om att man inte behövde lägga massa tid i gymmet eller löparspåret och att det var korta intensiva träningspass som gällde. 

Jag är inte helt säker på att det går lika bra med kort tid som lång, men det är bara träning som blir av som räknas!

Det sjuminutersprogram jag har hittat hinner man med när som helst och det enda man behöver är en stadig stol, pall eller bänk. Du blir inte så svettig att du absolut måste duscha och gör du det i slutet på jobbdagen känns det ok utan att byta om... En promenad på lunchen gör dig svettigare... 

Man gör 10 stycken övningar i 20 sekundersibtervall och vilar 10 sekunder. Hux flux så är det över. Och med en app som håller koll på tiden och berättar när det är byte är det hur enkelt som helst!

Nedan är listan på övningarna, det finns massor att läsa på nätet om upplägget. 

Bilden längst ned visar mina träningstillfällen. Först tänkte jag köra varje dag, sedan insåg jag att man bör vila någon dag. Sen tänkte jag köra 2 dagar vila 1. Fast sen kom massa saker i mellan... Känns det igen? Nu tänker jag försöka hålla varannan dag. Så långt det är möjligt, då.

Hittills kan jag känna mig något starkare runt min onda höft plus att jag såg en bicep när jag borstade håret!!


/Maria 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: