meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Att behandla sig själv...

Kategori: Hälsa

...Så som jag hade behandlat andra! Ja ibland är det värt att vända på ordspråket och ge sig själv en break. Inte slå sig själv mentalt gul och blå för allt man inte hinner eller orkar med. Slutade tidigt igår och hade en lång lista med saker jag ville få gjort. Så blev det inte... Kände mig trött och  lite hängig. Handlat blev det, disken undanröjd och sängkläderna blev bytta. Mest för att jag var hungrig, inte orkade se och ville kunna krypa ner under ett mjukt och sköljmedelsdoftande täcke. Blev även ett varmt bad och en uppiggande fars på TV. 

Först var jag besviken för allt jag lagt åt sidan, sen tänkte jag på vad jag hade sagt om någon berättat för mig om samma sak. "Ibland behöver man vila, det är du värd!" Troligtvis... Och det är ju jag med faktist! :) 


Ge dig själv samma bemötande som du hade gett någon annan du bryr dig mycket om. Det är du värd!

Kram Lotta.

Kommentarer

  • Maria säger:

    Ja, syster... I bland måste man prata med sig själv som om man vore någon man bryr sig om!

    2014-01-22 | 08:58:09

Kommentera inlägget här: