meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Som fågel Fenix...

Kategori: EgoBoost

...reser jag mig ur askan!


Detta är ett typexempel på när jag skulle vilja gömma å glömma så som jag gjort tidigare. En tuff tid och jag gör allt för att slippa tänka och komma ihåg. Men tack vare dig kära syster är det inte så enkelt, och för en gångs skull ska jag igenom istället för å backa. Jul var riktigt tuff och jag mådde verkligen uselt. Fick lov att skala av och prioritera det absolut viktigaste. Lucas, jobbet och mina närmaste vänner. Har knappt gjort nåt annat än sovit, försökt vara en så bra mamma jag kunnat och klara av jobbet på en dryg månad.


Långa promenader i sällskap av min absolut närmaste vän där jag bor nu, utan dig Linda skulle jag inte klara vardagen. Du är verkligen underbar! 


Har jobbat med att få ordning på sömnen, vara mindre mentalt stressad, försöka att inte må så dåligt av ensamheten, äta bättre, mediterar och tränar mer och framför allt mer varierat än de halvt galna "flykt promenader" jag tidigare tagit till när jag mått sämre. 

Känns lite som om jag under ett par veckor gått i ide... För att en gång för alla bryta ihop och sen bita ihop, resa mig och ta itu med mig själv!


Lucas (Grodan) du är min inspiration, och största källa till glädje i livet! Det är för dig jag kämpar, du får mig att orka...

Snart ska jag jobba med att vara mer social igen. Läskigt vad folkskygg man blir av att må dåligt inombords. FB chatt och SMS har varit en social livlina, även om resten av de sociala medierna varit mer eller mindre lagda åt sidan. Att hitta på spännande och roliga saker och umgås med härliga människor får bli ett mål under detta år.

2014, The year of me!
/Lotta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: