meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

10 år i Nässjö

Kategori: Allmänt

Det var hösten 2004 jag flyttade till Nässjö för att plugga. Jag ringde syrran för att dryfta frågan om jag skulle lämna Stockholm för en liten okänd håla, med okänt folk och okänd framtid. Hon svarade bara "varför frågar du mig, du har ju bestämt dig!" Hon är klok, hon!
 
I dag fördriver jag tiden i väntan på att butikerna ska öppna på Nässjö C. Det är nåt visst med tågstationer. Nyss var det fullt med folk överallt, det kom och gick tåg både mot Stockholm och Malmö. Nu är det ödsligt, lite kallt och dragit och rulltrappan gnisslar nåt förfärligt... :-)
 
Hur många har, liksom jag många minnen av tågbyten i Nässjö? Kommunens slogan är "Nässjö nästa", så jag kände mig välkomnad och hemma direkt när jag anlände hösten 2004!
 
 
/Maria 
 
 

Kommentarer

  • Ditte säger:

    Jag har bytt tåg i Nässjö, men det är nog allt. I alla fall ett stort steg du tod den dagen du bestämde dig att flytta dit. Men du har stannat kvar och hittat hem just där. Jag kan då och då fundera på varför jag bor i Stockholm, mitt inne i stan, som jag nu gjort i 10 år. Men det har stannat där, vid en fundering.

    2014-11-21 | 10:20:57
    Bloggadress: http://akker.blogg.se
  • Ama de casa säger:

    Jag tror inte jag har varit i Nässjö en endaste gång. Inte ens för att byta tåg...
    :-)

    2014-11-21 | 10:40:04
    Bloggadress: http://amacasa.wordpress.com
  • Kenneth säger:

    har både bytt tåg o gått på kurs där, bott på hotell

    Tack för ditt besök

    2014-11-21 | 12:01:59
    Bloggadress: http://rothvoss.se/enblogheltenkelt/
  • Syster Lotta. säger:

    Kommer faktiskt ihåg det samtalet ! :) Så skönt att ha dig å bolla med !!

    Svar: Ja, jag minns också, jag satt på min 4-kvadrats balkong i min 40-kvadratslägenhet och vände och vred på mina alternativ tills jag ringde dig....
    Lotta och Maria

    2014-11-21 | 17:43:47
  • Inga M säger:

    Jo då jag har bytt tåg i Nässjö på den tiden jag hade fastrar och farbröder som levde och bodde utanför Växjö. Sen lite senare var Nässjö ett bra ställe att ha konferenser på, så jag har ett par gånger bott på hotell där, men minns inte vad det hette. Höglandia kanske eller nåt?

    2014-11-23 | 21:36:43
    Bloggadress: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här: