meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Brinner ni för något särskilt?

Kategori: EgoBoost

Barns rätt till ett bra liv!! Alla barn är värda en bra start i livet och det gör mig så otroligt ont när barn far illa på ett eller annat sätt... Ingen kan göra allt, men här är några organisationer som jag håller mig uppdaterad om och försöker stötta i den mån jag kan!


Giving People. Fantastiskt nätverk som hjälper barnfamiljer i tillfällig ekonomisk knipa. Kolla in sidan på Face Book om ni är intresserade av att hjälpa till eller kanske skulle behöva lite stöttning själva. Så fina människor här!!




Ronald McDonald Barnhus. När mardrömmen infinner sig och hela familjen behöver finna styrka i varandra i en lite trevligare och hemlik miljö. Laila Bagge har designat en fin "Mucka Inte" kollektion... Julklappstips ! Eller lägg en slant i bössan på McDonalds.


Min Stora Dag. Ger sjuka barn en chans att uppfylla sin dröm.



Ung Cancer. Hjälp till och bekämpa denna vidriga sjukdom! Varför inte pryda armen med ett läckert "fuck cancer" armband i glada färger?!?



Friends. Mobbning... Så fult, så hårt, så förstörande och så onödigt!!

Som ni ser är många bilder skärmdumpar från min Face Book. Jag följer dessa sidor och stöttar till där jag kan. Framför allt är det så inspirerande att läsa om alla fantastiska människor och deras historier. Kan bara rekommendera! 

Jag har det rätt bra i livet. Inget jag ska ha dåligt samvete för! Men det skadar inte heller att jag påminner mig om det ibland och slutar fundera på småsaker som är snudd på inget egentligen! :)

Brinner Ni för något särskilt i livet ?
/Lotta

Kommentarer

  • FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

    sådant är väldigt viktigt

    2014-11-20 | 13:05:21
    Bloggadress: http://efji.blogg.se/
  • Linda säger:

    super bra inlägg!

    2014-11-20 | 13:45:08
    Bloggadress: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
  • Lena i Wales säger:

    Viktiga grejer!

    2014-11-20 | 14:35:09
    Bloggadress: http://lenaiwales.wordpress.com/
  • Annster säger:

    Minst sagt!
    Blev helt tårögd och illa till mods. När man googla på situationer som dessa så kommer det också många andra bilder på utsatta djur. En del bilder var så hemska att jag inte kunde se på dem :(

    2014-11-20 | 17:19:16
    Bloggadress: http://annster.se

Kommentera inlägget här: