meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Ingefära

Kategori: Allmänt

Det är inne med ingefära, som ska vara bra för immunförsvaret sägs det!
 
Testa detta recept och ta en shot varje morgon:
300g ingefära, 3 citroner, 0.5l vatten o 3 msk honung.
 
 
1. Skiva ingefäran, lägg det i vattnet. Koka upp å sjud i 20 min.
 
2. Pressa i citronerna, sila allt och i med honungen.
 
3. 1 shot om dagen. Håller ca 2 veckor i kylskåpet.
 
Jag har kokat en omgång och det blir verkligen starkt! Och gott! Det känns riktigt fräscht och stärkande!
 
/Maria 
 
 
 

Kommentarer

  • Syster Lotta säger:

    Perfekt, måste testas !

    2014-11-12 | 01:07:53
  • Rebecca säger:

    Låter jätteäckligt haha :( Exakt vad skulle det vara bra för?

    Svar: Alla tre ingredienser stärker upp kroppens immunförsvar ett snäpp. Det blev inte alls äckligt, utan söt-syrligt och starkt.
    Lotta och Maria

    2014-11-12 | 02:10:47
    Bloggadress: http://sticksnstones.blogg.se
  • || henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || säger:

    Något att testa i dessa tider! :)

    2014-11-12 | 06:02:44
    Bloggadress: http://www.henrikolsson.eu
  • Syster Lotta säger:

    Du syrran! Ungefär hur stor bit är 300 gram ingefära ?? :)

    Svar: 300g väger lika mycket som tre femtedelar av ett halvkilos smörpaket, alltså drygt halva paketet. Så tänker jag, när jag inte har våg. Men jag vägde mig fram i butiken.
    Lotta och Maria

    2014-11-12 | 07:05:10
  • Pauline säger:

    vilket bra tips!

    2014-11-12 | 18:34:37
    Bloggadress: http://lillafrokenhurtig.se

Kommentera inlägget här: