meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Lotta: Måndag... November... Stress ?!?

Kategori: Familj

Nån mer som känner igen sig ? November och alla trådar ska knytas ihop... Som pedagog är det samtal, möten, planeringar av högtider mm mm. Och som förälder blir ju allt x2 och man vill ju inte missa nåt så det får inte krocka. 

Hur gör jag nu för att inte upprepa förra årets kaos då kroppen verkade tro att jullov, betyder lägga av ? Vet faktiskt inte. Försöker verkligen tagga ner, strukturera upp och planera. Kalendern är min bästa vän och ligger uppslagen på byrån i hallen hemma, och allt skrivs ner med en gång.

Försöker va noga med att få i mig bra med näring i alla fall. Tanka kroppen med energi den vägen är ju en början tänker jag. Så 30 min tidigare ställer jag klockan för att i lugn och ro förbereda lite kompletterande mat för dagen. Jag säger kompletterande för att vi faktiskt får mat på jobbet... Tyvärr av varierande kvalité! 

Dagens blev.


En smoothie på mango, advokado, granatäpple, blåbär, ingefära och färsk babyspenat till frukost. (Tinade bär å frukt direkt i shakern i kylen över natten).

En side sallad med röd quinoa, paprika, tomat, ärtgroddar, rödlök och minimozzarella. (Kokade quinoan i går kväll, och har i kylen till flera sallader). Till Lunch.

Jobbar kort dag, men har kvällsmöte. Så hämta lilleman och försöka få till barnpass blir eftermiddagens uppgift, har inte riktigt fått till nån bra lösning på det pusslet än...

Hoppas ni får en trevlig dag !
/Lotta

Kommentarer

  • Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★ säger:

    Känner igen mig rejält, vet precis hur det är :-).

    2014-11-03 | 08:39:15
    Bloggadress: http://www.saramadeleine.se
  • MADDISENJ.SE säger:

    gott det där lät!

    2014-11-03 | 17:47:24
    Bloggadress: http://maddisenj.se
  • Sara säger:

    Ja viktigt med energi, så där tänker du helt rätt :) Är exakt likadan som dig :)

    2014-11-03 | 21:22:42
    Bloggadress: http://www.baakochmaat.blogg.se

Kommentera inlägget här: