meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Ny jacka!

Kategori: Allmänt

Jag har börjat prioritera riktigt rejäla saker när jag väl unnar mig nåt. I år har jag köpt en varm jacka ur arbetsklädskatalogen Engelbert&Strauss. Den kostade en del och är väl inte ens särskilt snygg, men den är av dammodel och sitter perfekt. Den fick nyss visa vad den gick för på det iskalla pendeltåget mellan Linköping och Katrineholm, samt under 25 minuters väntan i Katrineholm på det försenade tåget vidare mot Oslo.
 
Tillsammans med jackan köpte jag även ett par vinterbyxor, med toppenskön passform. det kändes så kul att hitta rejäla "arbetskläder" i dammodeller! Tänker att de kommer fungera bra när jag vill göra nåt i trädgården tidig vår eller sen höst, följa med på jakt, till skjutbanan eller vid andra projekt utomhus. På de äventyr då man annars väljer att sitta inne i stugvärmen....
 
/Maria 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Tack för kommentaren, det var gulligt sagt! Snygg och praktisk jacka

    2014-11-28 | 19:43:54
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: