meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Påminnelse, den hårda vägen!

Kategori: Allmänt

Man kan läsa nåt bra, eller höra det från någon. Man kan berätta det vidare, facebooka om det och till och med blogga om det... Men det är visst ändå inte säkert att man tar det till sig. 
 
Jag skrev förut om medveten närvaro. Att t ex känna hur det varma vattnet rinner över händerna, vara tacksam över vattnet, känseln och tiden. 
 
Pang, bom, inget vatten, problem och besvär! 
 
Men nu! Nu är vattnet tillbaka! Och jag har tvättat händerna i varmt, rinnande vatten. Och jag har känt värmen. Och lyxen! Det kommer direkt in i huset, från kranen! Tack för påminnelsen! Jag har det allt bra, jag!
 
/Maria 

Kommentarer

  • Cissi säger:

    När man väl står utan så förstår man hur bra man egentligen har det :)

    2014-11-13 | 15:13:28
    Bloggadress: http://cissileandersson.blogg.se/
  • Syster Lotta säger:

    Så lätt att ta saker för givna! Att stanna upp en smula och vara tacksam över det lilla tror jag är otroligt utvecklande !

    2014-11-13 | 18:09:51
  • Pernilla säger:

    Så sant! Vi har det allt bra och vi behöver bli påminnda om det!
    /P

    2014-11-13 | 19:23:16
    Bloggadress: http://dogladyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: