meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Att möblera om...

Kategori: Hem och trädgård

Äntligen föll vardagens bitar på plats så att jag fick till projekt byta plats på soffa och matbord i vardagsrummet! (Eller det blev snarare så att jag sågade bort några bitar som inte passade och tog några bitar från ett annat pussel...)

Bestämde redan på morgonen att jag ville hoppa över den argentinska tangon som annars brukar vara en mysig kvällsaktivitet på onsdagar. Och trots att jag slutade först klockan 18, blev jag hämtad med bil och väl hemma började Håkan med mat. Och eftersom alla mysko högar som bara dyker upp var undanplockade efter min lediga måndag var det bara att börja byta plats på möblerna en efter en! Och samtidigt som jag bar, passade Håkan på att rasta dammsugaren. Sen fick vi en mysig stund i soffan som nu hamnade mysigare till vid brasan. Att det ska vara så svårt att komma sig för..?

/Maria

Kommentarer

  • Lotta, Marias syster . säger:

    Åh... Blir kanon nu i höstmörkret! Kanske grilla lite korv till vintern ? :)

    2014-10-09 | 12:14:50

Kommentera inlägget här: