meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Börja om... Börja! Skaffa en vana!

Kategori: Hälsa

Nu skriver jag inägget för tredje gången, de anda ligger i rymden någonstans, kanske som inspiration för någon okänd.

Jo. Jag tittade på en föreläsning om mindfulness. Och det kom ett tips om att alltid när man tvättar händerna försöka känna det varma vattnet. Inte tänka på vad som ska handlas, vad man skulle ha sagt i en konversation, eller nåt annat som hjärnan alltid arbetar med. Utan just bara känna det varma vattnet. För att få en välbehövlig paus i huvudet.

Jag har goda erfarenheter av att lägga mig till med en ny vana. Jag står t ex alltid upp vid skrivbordet när jag kommer till jobbet. Om jag står upp i 10 minuter eller fram till lunch spelar ingen roll, men sedan nyår har jag stått upp och arbetat varje dag.

Bästa vanan jag lade mig till med var när jag jobbade på en arbetsplats där jag behövde använda faxen flera gånger varje dag. Vid faxen bestämde jag mig för att tänka på hållningen. I börjankom jag på mig själv att stå med ryggen böjd och med axlarna vid öronen, men efter ett tag hade jag min hållning! Förhoppningsvis kom den inte bara för att jag klev fram mot faxen...

Så... Dagens tips; skaffa en ny liten vana Den kan göra stor skillnad!!
 
/Maria

Kommentarer

  • Syster Lotta säger:

    Mera sånt !! Detta ska jag försöka tänka på jag med ! :)

    2014-10-23 | 06:53:32
  • Syster Lotta säger:

    Mera sånt !! Detta ska jag försöka tänka på jag med ! :)

    2014-10-23 | 06:53:34

Kommentera inlägget här: