meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Kickar igång året med en vattenfasta...

Kategori: Hälsa

Dag1.
Så skönt att ungefär en gång i halvåret nollställa kroppen från socker, salt och allmän överkonsumtion som sker av ren automatik tillslut.

Jag älskar att unna mig att äta och dricka gott! Men det ska vara för att jag vill ha det och verkligen njuter av det. Inte alla dessa halväckliga småkakor och torra vita mackor som slinker ner av bara farten av ren vana. 

Då är detta ett skönt bryt... Effekterna för mig brukar bli att jag får upp glädjen för mat och matlagning. Få in någon slags tänk av vad kroppen behöver först och främst, sen vad hjärnan vill ha!

Så igår va första dagen och det gick jättebra. Njöt för fullt av mitt kaffe och på kvällen av en kopp god ekologisk buljong och några gurkstavar. Jag och en kompis tog med kidsen på bio, jag började röja lite i köksskåp och hyllor så dagen gick snabbt.



/Lotta 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: