meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Steg för steg och inställning, livet utmanar!

Kategori: Allmänt

Nästan skrattretande, det där med ett steg i taget och inställning. Jag ringde för ett par veckor sedan för att få in en tid för läkarbesök i mitt oregelbundna jobbsschema. Och det var i dag klockan 9 som var det enda alternativet.

Jag åkte med in till stan klockan 8 och tänkte att då får jag en promenad till sjukhuset. Nu ringer ju givetvis sjukhuset när jag nästan är framme (snällt, i och för sig) och meddelar att läkaren är sjuk.

Så min heliga ledighet ska nu spenderas i en iskall stad fram till kl 14. Inga affärer öppnar än på någon timme, de jag frågat om lunchsällskap kan inte och läkartiden jag taggat för är skjuten två veckor på framtiden. 

Så, nu ska jag ta en promenad, några steg i taget och hitta rätt inställning för att på bästa sätt njuta av min lediga förmiddag i stan!

/Maria 

Kommentarer

  • Emma säger:

    Men ååh sånt är ju såå himla irriterande! Hoppas du fick en bra dag trots allt! :)

    2015-01-16 | 13:50:48
    Bloggadress: http://mswaffles.blogg.se

Kommentera inlägget här: