meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Tredje gången gillt...

Kategori: Familj

Kanske är det ett bekräftelsebehov, ett sätt att bearbeta livet eller helt enkelt ett sätt att hålla kontakten med nära och kära... Men att blogga har under perioder av mitt liv varit en ventil, likt en dagbok... Fast inte hemlig, och inte med några små söta kattungar på framsidan och ett hänglås i form av ett hjärta som håller ihop den. Har gjort två tidigare försök, men så händer det nåt och det låser sig. Är på något sätt förstört och går inte att reparera.
 
Hur ska jag då göra för att det nu ska vara tredje gången gillt..? Kan ju inte bara sluta och ge upp varje gång jag blir dumpad eller något annat tragiskt händer i livet? För det kommer att hända igen, och igen, och igen...
 
Jo, denna gången delar jag tillvaron här inne med min storasyster. Vi bor på helt olika håll i detta avlånga land, men hon känns närmare mig än någonsin. Hon är min trygghet, min pepp vid depp, mitt bollplank och jag kan helt enkelt inte tänka mig livet utan henne! 
 
/Lotta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: