meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Igång, på gång?

Kategori: Allmänt

Japp, så var man i gång igen efter helgen i Norge. Två långa jobbdagar och trött vardag hemma. När jag har varit hemma har min Håkan jobbat och tvärt om. Han inväntar mig, jag inväntar honom, så det händer inget! Och det gör mig duktigt frustrerad! Men ikväll har jag satt upp julstjärnorna jag plockade fram i går. Lite i taget, baby steps!
 
Men, det var ju inte det jag skulle säga!! Jo, jag har kommit på den ultimata pajdegen! Paj är gott men pajdeg är så jobbigt att göra. Man ska låta den vila och det känns inte helt hälsosamt med smör och vetemjöl heller... 
 
Så min paj i dag gjordes på Wasa knäckebröd delikatess linfrö! Med tre ägg, tre dl mjölk, skinka, lök och ost. Ja, det läckte ju mellan skarvarna, men det funkade över all förväntan!
 
 
Så, lite vila med Loves dag i "så mycket bättre". Med en jättegod paj, *klapp på axeln*

Kommentarer

  • MartinaOlsson säger:

    hej! allt bra? :)

    2014-12-02 | 21:51:57
    Bloggadress: http://martinaolsson.myshowroom.se
  • Syster Lotta. säger:

    Oj låter perfekt ju! Hur gjorde du det? Smulade du dem i botten på formen? Eller la du dem hela som lasagneplattor? Fullstor form

    Svar: Jag gjorde bara en test först i en mindre fyrkantig form. Kanske 15x25 cm? Och knäckebröden la jag sida vid sida, med delade bitar mot kanterna.
    Lotta och Maria

    2014-12-03 | 03:20:14
  • ♥ Sojka ♥ säger:

    Ja men verkligen finns det! Så kul att experimentera! :D Ja OPI var riktigt bra!

    2014-12-03 | 09:23:12
    Bloggadress: http://sojka.nu
  • ExklusivaMoi säger:

    Mmmm har också en lååång veckopass och det är inte förrns efter 17 på fredagen man jublande välkomna sin lediga helg =P... betat av en 13h pass(kväll/natt) och har denna å imörrn + dag på fredagen! Tur att man älskar det man gör och arbetsplatsen + att man får sin inkomst varje månad <3 Ta hand om dig/er...

    2014-12-03 | 12:00:36
    Bloggadress: http://exklusivamoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här: