meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

Låt maten bli din medicin...

Kategori: EgoBoost

När man stundtals känner sig själv... Ensam och med för mycket tid som man helt enkelt inte har mental ork till att lägga på det där tipptopp rena huset... (Med andra ord precis tvärt om mot dig kära syster) Vad gör man då? Mitt mission har blivit att bli den bästa versionen av mig själv. Mentalt, fysiskt och socialt. Höja självkänslan och egenvärdet. Något som lätt falerar när man tar sig igenom en tuff separation... Eller två... Men jag ska banne mig bli okej, eller är i mångt och mycket! 

Hur som helst... Maten är viktig för att må bra! Du är faktiskt vad du äter och  mår därefter! Fick tips om detta mellanmål/efterrätt av syster igår och är sugen på att testa då jag är smått fast vid just Chia frön.


Hann inte skriva ut receptet, men kan göra det vid senare tillfälle om nån vill ha det. Annars kan jag varmt rekommendera den peppande FBsidan som jag upptäckte samtidigt!
"Låt maten bli din medicin"

Trevlig tisdag/Lotta.

Kommentarer

  • Bohista - Yogan som livsstil säger:

    Ser supergött ut! Har du boken "maten är min medecin" med janesh vaiyda? Så fina recept som går efter de ayurvediska principerna :)

    2014-11-20 | 13:41:58
    Bloggadress: http://www.bohista.se/

Kommentera inlägget här: