meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

En ledig dag!

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft en helt ledig dag efter ett alltför kompakt schema. Först lade jag det lite dumt för att jag ville vara ledig så mycket som möjligt på Håkans jullov och sen bytte jag bort en dag med en kollega...

Därför har jag jobbat fem, sju och fyra dagar i rad med endast en dag mellan dem. Det är på tok för jobbigt, samt att man blir helt osocial med kvällar och helger inblandat i det.

Så i dag unnade jag mig sovmorgon till tio, sen en god lugn frukost. Jag tog reda på varför min mail slutat fungera och rensade bilder i telefonen. 

Jag testade två nya underliga recept; avocado i en chokladkaka som sorgligt nog inte var nåt som passade mig i smaken och friterade hirsbiffar med svamp som var riktigt gott!

Håkan hade köpt hem två stora falukorvsringar från Nässjö schark som bara legat och riskerade att bli för gamla så de har jag också tagit hand om. Det blev sex portioner stroganoff, sex portioner currykorv, åtta portioner korv Italian Style och fem bitar ugnsbakad korv. Det är supereffektivt att laga flera grytor på en gång och inte så väldigt mycket jobbigare. En diskmaskin i och ur och två tvättmaskiner blev det med.

Dessutom skar jag till all väv och fick upp två enkla våder av Easy Cover i gästrummet.

Till allt detta lyssnade jag ut en hel ljudbok...

Så nu känns det som om det är helt ok att dimpa ned i sängen..! Har två dagar till jag tänker softa lite mer på..!


Men biffarna var nog dagens bästa! 

/Maria 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: