meningsfylleri.blogg.se

Två systrars tankar om livet... Så långt ifrån varandra, men ändå så nära!

En förmiddag på stan!

Kategori: Allmänt

Igår, efter det misslyckade läkarbesöksförsöket, blev utmaningen att inte tjura i hop. 

Så: Jag gick upp till Håkans jobb för att lämna mitt leg så att han kunde hämta ett paket som kommit till grannbyn. 

Efter en liten pratstund gick jag till Lindex och fyndade 3 par jeans, alla mina byxor hemma är trasiga på ett eller annat sätt.

Jag brukar inte gå på restaurang själv då det känns som om man kastar i sig maten, men tänkte att det kunde bli en typ lunchmeditation. Mm... Tror det slank ned 18 bitar sushi, miso-soppa och friterad banan med glass till efterrätt och jag tog säkert en dryg timme på mig! Vardagslyx i bufféform!

Efter detta tultade jag proppmätt till torget där det var torgdag. Busvädret hade bara lockat fyra-fem knallar, men trevligt ändå. Slutligen tog jag en promenad bort till en second hand-butik, inga direkta fynd, men kul att se utbudet!

Lyckad dag! Bra inställning! Nöjd! Att det var tungt att jobba 14-22 sen är en annan sak...

/Maria 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: